Brev:
Mælk og mad - 7 mdr.
7. april 2013
Alder:
7 mdr.
Mælk og mad - 7 mdr.
Hej Helen.
Vi roder lidt rundt i grød, mælk, og grønsags mos og har brug får et råd om mad og mælke rutiner. Hvor meget mælk bør han drikke?
Han er ikke glad for flasken mere, vi skal kæmpe med at få ham til at drikke, det er sjældent mere end 50-60ml pr gang og ofte mindre. Nat flasken drikker han omkring 120 ml. Han vejer 8,5 kg.
Sådan som det er nu:
Tidlig morgen flaske og sover (måske) lidt videre.
6.30-7.30 tiden grød + vand af kop.
9-9.30 flaske (max 20-40 ml) og puttes til lur.
11-30-12 grønsagsmos + vand af kop
13.-13.30 flaske og puttes til lur.
16-16.30 frugtmos og flaske
18.30-19 aftengrød + frugtmos
20-20.30 aftenflaske og godnat- flaske i sengen drikker typisk meget lidt eller slet intet - max. 50 ml.
Obs! han er født 2 mdr for tidligt.
Med venlig hilsen
Trine