Mælk og mad - 7 mdr.

7. april 2013

Alder:
7 mdr.

Mælk og mad - 7 mdr.

Hej Helen.

Vi roder lidt rundt i grød, mælk, og grønsags mos og har brug får et råd om mad og mælke rutiner. Hvor meget mælk bør han drikke?

Han er ikke glad for flasken mere, vi skal kæmpe med at få ham til at drikke, det er sjældent mere end 50-60ml pr gang og ofte mindre. Nat flasken drikker han omkring 120 ml. Han vejer 8,5 kg.

Sådan som det er nu:

Tidlig morgen flaske og sover (måske) ...

Annonce

... lidt videre.
6.30-7.30 tiden grød + vand af kop.
9-9.30 flaske (max 20-40 ml) og puttes til lur.
11-30-12 grønsagsmos + vand af kop
13.-13.30 flaske og puttes til lur.
16-16.30 frugtmos og flaske
18.30-19 aftengrød + frugtmos
20-20.30 aftenflaske og godnat- flaske i sengen drikker typisk meget lidt eller slet intet - max. 50 ml.

Obs! han er født 2 mdr for tidligt.

Med venlig hilsen
Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor